Завдання :
-- опрацювати § 32, виписати і вивчити:
-- види колон в архітектурі
-- найвідоміші архітектурні споруди
-- імена скульпторів та їх твори
-- що означає вислів «Геростатова слава» і чому ?
-- що означає слово театр
-- що означає слово орхеста
-- поняття – комедії, трагедії. скене
-- імена : Есхіл, Софокл, Евріпід, Аристофан
-- усно на питання після § 36
-- підготуватись до самостійної роботи – повторити записи
У наші дні, насолоджуючись балетом, оперою або драматичною виставою, чи завжди ми пам’ятаємо, що театральне мистецтво виникло в Давній Греції ?
-- опрацювати § 32, виписати і вивчити:
-- види колон в архітектурі
-- найвідоміші архітектурні споруди
-- імена скульпторів та їх твори
-- що означає вислів «Геростатова слава» і чому ?
-- що означає слово театр
-- що означає слово орхеста
-- поняття – комедії, трагедії. скене
-- імена : Есхіл, Софокл, Евріпід, Аристофан
-- усно на питання після § 36
-- підготуватись до самостійної роботи – повторити записи
У наші дні, насолоджуючись балетом, оперою або драматичною виставою, чи завжди ми пам’ятаємо, що театральне мистецтво виникло в Давній Греції ?
Яскрава сторінка життя грецьких міст - театр. Цей вид мистецтва виник із пишних свят - Діонісій, які греки влаштовували на честь Діоніса - бога виноградарства та виноробства.
Напровесні, коли розпускалися листки виноградної лози, по всій Греції вшановували бога виноробства й родючості Діоніса. Багато еллінів мріяли в ті дні побувати в Афінах. Тут проводили свято, яке називали Великими Діонісіями.
Свято починалося урочистою ходою, жертвопринесеннями й тривало по кілька днів. На агорі біля статуї Діоніса хори громадян, змагаючись один із одним, виспівували дифірамби — гімни, присвячені богові. Під звуки флейт і бубнів з’являлися вбрані в цапині та звірині шкури шанувальники Діоніса. Вони зображали його почет і грали сценки із життя безсмертних богів і героїв.
Поступово такі вистави стали проводитися регулярно під час Діонісій. Так у VI ст. до н. е. виник театр. У перекладі з давньогрецької слово «театр» означає «видовище» та місце для видовищ.
Античні театри були великі та вміщували до 20-25 тисяч глядачів. Вони розміщувалися просто неба і не мали даху.
Міська влада дбала про те, щоб у них був великий, красивий і просторий театр. Як правило, на схилах пагорбів обладнували місця для глядачів — театрон.
Тут півколом стояли ряди дерев’яних лав. Пізніше їх замінили на кам’яні. У театроні могло розміститися до кількох тисяч осіб.
Перші ряди займали почесні громадяни міста -- посли, олімпійські чемпіони. На розкішному кріслі сидів жрець храму Діоніса. Біля підніжжя театрона розміщувався майданчик округлої форми — орхестра .
У центрі орхестри стояли вівтар і статуя Діоніса. Тут же виступав хор, пісні якого супроводжували виставу. На орхестрі виступали також музиканти й танцюристи.
Для переодягання акторів служив намет — скене (звідси походить сучасне поняття «сцена»). Актори виступали поблизу скени . Спочатку вона мала вигляд намету, де перевдягалися артисти. Потім греки почали споруджувати красивий будинок у вигляді передньої частини храму чи царського палацу. Усі ролі в спектаклях виконували тільки чоловіки. Вони одягали театральні костюми, а обличчя закривали великими, яскраво розмальованими масками, щоб показати, яку роль виконує актор — чоловічу чи жіночу.
Маски виражали різні почуття: гнів, благання, горе, радість, їх було добре видно звідусіль. Щоб здаватися вищими, актори надягали особливе взуття на товстій та високій підошві.
У V-ІV ст. до н.е. такі театри мали майже всі грецькі міста. Щоб театр могли відвідувати бідні громадяни, держава видавала їм на це гроші.
Вистави були двох видів — трагедії і комедії.
У трагедіях відтворювались діяння богів і міфічних героїв. Зміст їх був сумним, герої часто гинули, тож одяг зазвичай був темним.
У давньогрецьких комедіях зображувалися веселі, життєрадісні події, життя звичайних людей, висміювалися державні діячі й інші відомі особи свого часу. Для комедійних вистав використовувались яскраві декорації, смугасті костюми акторів, карикатурні маски, фантастичний одяг хору.
Славетним автором трагедій був Есхіл з Елевсйни (525-456 pp. до н. є.). Його вважають «батьком трагедії». Його твори «Перси», «Прометей прикутий», трилогія «Орестея» та інші неодмінно викликали в глядачів сльози. Він написав біля 90 п’єс, до нас дійшли тільки 7. Найбільш відома трагедія – «Прометей прикутий».
Не менш славетним трагіком був Софокл з Афін (496-406 pp. до н. є.). Давньогрецький поет-драматург, один із великих представників античної трагедії. Зі 120 його трагедій збереглося лише 7. Одна з них — «Антігона» — оспівує мужність людини. Честь, обов'язок, моральність є вищими за життя, — учив Софокл.
Еврипід (близько 480/84 — 406 рр. до н. е.) — давньогрецький поет-драматург, молодший з трьох великих афінських трагіків поряд із Есхілом та Софоклом. Він написав 92 трагедії, до нас дійшли 17 його творів. Найбільш відомі -- «Кіклоп», «Геракліди», «Андромаха», «Троянки» та інші.
Велику популярність в Афінах здобув письменник Аристофан (445—386 рр. до н. е.). У своїх комедіях він критикував недоліки державного устрою Афін, висміював жадібність, неосвіченість , марнославство та інші людські вади. Наприклад, в одній із його комедій розповідається, як старезний і глухий дідуган Демос (тобто афінський народ) передав владу в домі двом рабам — ковбасникові й кожум’яці. У результаті цього Демос опинився в казані з окропом.
В іншій комедії хлібороб, що знудьгувався за мирним життям, осідлав гігантського гнойового жука й вирушив на Олімп, щоб повернути на землю богиню миру. Його твори -- «Вавілонянє», «Лісістрат», «Птахи» та інші.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.